Technik administracji
Jeśli chcesz być osobą odpowiedzialną w firmie/instytucji za interpretację i stosowanie przepisów prawnych z różnych dziedzin prawa, przygotowanie projektów umów, porozumień,decyzji, regulaminów, instrukcji i innych dokumentów oraz aktów, posługiwanie się wskaźnikami ekonomicznymi i metodami analizy ekonomicznej, finansowo- księgowej i dokumentacją księgową, to jest to zawód dla Ciebie.
Technik administracji redaguje pisma, korespondencję, sprawozdania, notatki służbowe,sporządza protokoły umowy o pracę, regulaminy pracy i wynagrodzenia. Odpowiada za prawidłowe przyjmowanie, segregowanie i klasyfikowanie informacji.
Nauczysz się:
• Prowadzić korespondencję, opracowywać sprawozdania, protokoły i notatki służbowe;
• Udzielać informacji o zasadach funkcjonowania administracji publicznej;
• Przygotowywać narady, zebrania, konferencje i sesje;
• Gromadzić informacje niezbędne do wydawania decyzji administracyjnych;
• Posługiwać się podstawowymi metodami analizy ekonomicznej i finansowo-księgowej;
• Posługiwać się dokumentacją księgową;
• Prowadzić ewidencję finansowo-księgową jednostek organizacyjnych;
• Użytkować urządzenia i sprzęt biurowy;
• Przechowywać akta zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
• Stosować przepisy prawa w zakresie wykonywanych zadań zawodowych;
• Przestrzegać przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz ochrony środowiska podczas wykonywania zadań zawodowych.
Praca:
technik administracji może być zatrudniony w każdej instytucji administracyjnej i gospodarczej m.in. w: urzędach wojewódzkich, rejonowych, powiatowych i gmin,podmiotach gospodarczych, firmach ubezpieczeniowych, bankach, urzędach skarbowych.